تحولات لبنان و فلسطین

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 1005717

بهره وری درست و اصولی از انرژی یکی از مهمترین اهداف زندگی بشر امروز به شمار می رود.

عوامل تاثیر گذار در افزایش طول عمر پشم سنگ

در همین راستا انواع امکانات و تجهیزات برای پیشگیری از اتلاف انرژی ابداع شده اند. از میان آن ها می توان به متریال عایق پشم سنگ اشاره کرد که با قابلیت های منحصر به فرد در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. عمر مفید الیاف عایق پشم سن با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. برای استفاده بهتر از قابلیت های این مواد عایق باید حتما به عمر مفید این محصولات توجه داشته باشید. 

دوام بالای الیاف عایق پشم سنگ

متریال پشم سنگ یکی از عایق های بادوام در صنایع امروزی محسوب می شوند. در تولید و آماده سازی الیاف پشم سنگ از موادی مانند گاز و هوا استفاده شده که عملکرد عایق را بهبود می بخشند. مقاومت این متریال در برابر حرارت بالا بسیار مناسب است و همین ویژگی سبب افزایش طول مدت استفاده از آن خواهد شد. این عایق های صنعتی، در طولانی مدت در فضای ساختمان های مسکونی و محیط های صنعتی سالم باقی می مانند و با افت کیفیت رو به رو نمی شوند. شما می توانید این محصولات را برای استفاده طولانی مدت در فضای مورد نظر با اطمینان خاطر خریداری کنید. قیمت پشم سنگ بر اساس متریال استفاده شده در هنگام عایق سازی ساختمان محاسبه خواهد شد.

راهکارهای افزایش طول عمر عایق پشم سنگ

شما می توانید با استفاده از چند تکنیک ساده طول عمر و مدت زمان دوام الیاف پشم سنگ را ارتقا دهید. برخی از این راهکارهای ساده را در ادامه مشاهده می کنید:

پیشگیری از نفوذ رطوبت به عایق

اگرچه عایق پشم سنگ در برابر حرارت و صوت مقاومت ایده آلی دارد؛ اما شرایط استفاده از آن در برابر رطوبت چندان مناسب نیست! رطوبت آثار مخربی بر کیفیت الیاف پشم سنگ بر جای می گذارد و به مرور زمان سبب خرابی و افت کیفیت آن خواهد شد. الیاف پشم سنگ در برابر این عامل مقاومت لازم را ندارند و به سرعت خراب می شوند. توصیه می کنیم در فرایند حمل و نقل کالا و انبار داری الیاف پشم سنگ از قرارگیری این محصولات در معرض رطوبت پیشگیری کنید. در این زمینه بسته بندی درست و اصولی الیاف پشم سنگ نیز نفوذ رطوبت را به حداقل می رساند. 

عوامل تاثیر گذار در افزایش طول عمر پشم سنگ

جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید

تابش فرابنفش نور خورشید بر همه سطوح آثار مخربی بر جای می گذارد. بدیهی است که اگر الیاف پشم سنگ به مدت طولانی و به صورت مستقیم در برابر این تابش مضر قرار بگیرند، با افت کیفیت رو به رو می شوند. توصیه می کنیم اگر این لایه ها را برای نصب در محیط های سرباز به کار می برید، حتما به این نکته دقت داشته باشید. در نظر گرفتن شرایط انبار داری مناسب برای نگهداری از الیاف پشم سنگ در زمان اجرا، از بروز این مشکلات پیشگیری می کند. 

نگهداری اصولی از الیاف پشم سنگ

یک مسئله مهم برای افزایش طول عمر پشم سنگ قبل و بعد از استفاده، نگهداری اصولی از این الیاف است. توصیه می کنیم این متریال را با استفاده از شرایط انبارداری استاندارد نگهداری کنید. بهتر است فضای انبار شما از شرایط تهویه مناسب برخوردار باشد تا کیفیت اولیه الیاف پشم سنگ با مشکلی رو به رو نشود. به علاوه از قرارگیری الیاف پشم سنگ بر روی یکدیگر در فضای انبار پیشگیری کنید. نگهداری اصولی از این لایه ها ریسک خراب شدن آن ها را پیش از نصب در محل استفاده کاهش می دهد. 

نصب اصولی لایه های عایق پشم سنگ

یک راهکار دیگر برای افزایش طول عمر پشم سنگ، نصب اصولی این متریال در محل مورد نظر است. استفاده از متریال مناسب برای اتصال لایه های عایق به شما کمک می کند تا سال های سال بدون هیچ مشکلی از قابلیت های پشم سنگ بهره مند شوید. طبیعی بودن الیاف پشم سنگ مدت زمان طول عمر آن ها را به خودی خود افزایش می دهد. به همین خاطر آسیب های محیطی کمترین تاثیر را بر الیاف پشم سنگ بر جای می گذارند. 

کیفیت اولیه محصول انتخابی

توصیه می کنیم هر نوع عایقی را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید! کیفیت کالای انتخابی در طول عمر آن تاثیر به سزایی بر جای می گذارد و این مهم بر طول عمر پشم سنگ نیز تاثیرگذار خواهد بود. با انتخاب الیاف عایق باکیفیت، ریسک آسیب دیدگی آن ها به شدت کاهش می یابد. در زمان خرید این الیاف به آرم و نمادهای استاندارد بر روی آن ها دقت داشته باشید و محصول مورد نظر را از برندهای تجاری معتبر خریداری کنید. 

توجه به شرایط حرارتی

اگرچه الیاف پشم سنگ مقاومت ایده آلی در برابر حرارت بالا دارند، اما قرارگیری آن ها در معرض حرارت شدید نیز آسیب زننده خواهد بود. حرارت خیلی زیاد می تواند خاصیت عایق الیاف پشم سنگ را کاهش دهد. به علاوه ایجاد آتش سوزی در مجاورت الیاف پشم سنگ ریسک انتقال آتش و حریق را افزایش می دهد. 

توجه به تراکم الیاف پشم سنگ

این محصولات در برابر تراکم بالا مقاومت ایده آلی دارند؛ اما افزایش بی رویه تراکم استفاده از آن ها در هر محیطی، میزان فشار به الیاف را افزایش می دهد و کیفیت عایق پشم سنگ را کاهش خواهد داد. این لایه های عایق در شرایط عادی تا سال های سال قابل استفاده خواهند بود؛ برای این منظور به توصیه های ذکر شده در کاتالوگ و دفترچه های راهنمای همراه آن دقت داشته باشید. با در نظر گرفتن این دستورالعمل ها از هر گونه خرابی در محصول پیشگیری می شود. 

عوامل تاثیر گذار در افزایش طول عمر پشم سنگ

نتیجه گیری

الیاف عایق پشم سنگ یکی از بادوام ترین متریال عایق در ساختمان های امروزی به شمار می روند. اما توجه به شرایط استفاده و نصب این محصولات اهمیت زیادی در حفظ کیفیت آن در طولانی مدت خواهد داشت. در این بخش به برخی راهکارها برای افزایش طول عمر این متریال پرداختیم. شما می توانید با در نظر گرفتن این نکات بهترین استفاده را از عایق پشم سنگ مورد نظر داشته باشید. در این زمینه خرید از فروشگاه های معتبر و توجه به قیمت معقولانه محصول در زمان خرید، کیفیت این محصولات را تضمین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.